2013. február 16., szombat

Fahéjas csiga mascarponekrémmel, avagy hogyan tolj be az arcodba 5 perc alatt 6000 kalóriát

Mivel a péntek reggelem korán indult, és épp egy olyan sajtóvetítésre mentem, amit már előre nem élveztem, ezért gondoltam kipróbálom ezt az új BITE Bakery Cafét a Nyugatinál, hát ha már pont útba esik ugye... (Ez a tipikus előre megjutalmazom magam azért, mert most valami olyat fogok tenni, amit nem akarok - esete volt)

Belépek az üzletbe: tömeg. Már az ajtón alig bírtam bejutni, akkora volt a sor, maga a csöppnyi helyiség full tele emberrel, gyerekkel, terhesnővel, nagymamával, na de reggel volt, éhes voltam, és mennyei illatok fogadtak már az ajtóban is, így maradtam. Közel tizenöt perc volt, mire sorra kerültem, és közben úgy ürültek ki a pulton lévő tepsikből a csigák és perecek, mintha maga a mennyei manna lenne. (Megjegyzem: gazdasági válság?! Ugyan már mindenki 790 Ft-ért akar kakaós csigát venni, hát hol itt a válság?!)

Mivel a normál méretű csigák nekem kicsinek tűntek, ezért bevállaltam egy deluxe fahéjas csigát, konkrétan őt:

Nem tűnt nagy adagnak, gondoltam én még ekkor, így miután megörökítettem az utókornak, rácsuktam doboz tetejét, és kitörtem az embertömegen át a boltból. Megtalálva a tökéletes, nyugodt helyet, leültem, és neki kezdtem a csiga elfogyasztásának. Azaz, kezdtem volna, csak hogy, előbb következett egy percnyi lázas töprengés, hogyan lehet kulturáltan megenni egy padon ülve, egy dobozból, egy ilyen giga krémes csigát?! Az éhség erősebb volt, így sutba dobtam minden jólneveltségemet (ugyan ismertek, nekem ilyen nincs is), és nekiláttam kézzel meggyilkolni a csigát (ha te birtokában vagy azon képességnek, hogy műanyag késsel és villával minden maszat nélkül simán szét tudod vagdalni ezt a csigát, akkor minden elismerésem a tiéd, taníts Yoda!). Néztek is rám az emberek nagy szemekkel, de mit érdekelt ez engem, mikor már az első harapástól végig futott a hideg a hátamon, és katartikus ohmmm-ok és nyam-ok törtek fel a torkomból. Mennyei, édes, lágy, finom, krémes... hova fokozzam?! Csak hogy, mire elértem a közepéig, minden csiga legfinomabb részéig, bizony már dugig voltam. Persze egy ilyen csigát nem hagyunk ott, de nem mondom, hogy könnyű volt letolni az utolsó falatokat is a torkomon, mert addigra már rég cukormérgezést kaptam.

Ez az édesség ugyanis körülbelül olyan 6000 kalória lehet. Nem viccelek, annyi minimum van. Így a fogyókúrázók-rémálma címre simán pályázhat, a Milka csoki elbújhat mögötte! Szóval ha hozzám hasonlóan szereted az édességet, de azért nem tudsz egy ültő helyedben befalni egy tábla csokit, akkor hidd el, elég lesz a normál méretű csiga. Igen tudom kicsinek tűnik, de hidd el, elég az (ráadásul az csak 450 Ft, egy fokkal barátibb az ára is...).

Mivel délután még volt egy utam Édesanyámhoz is, így megkérdeztem vigyek-e neki is ilyen csoda csigát, hát persze, hogy igen volt a válasza, így lecsekkoltuk, a csokis csiga is isteni! Én persze nem bírtam megállni és vettem egy bacon-ös, sajtos perecet is, ami szintén valami mennyei volt. Már csak két dolog hiányzik a repertoáromból a BITE Hot-Dog és a helyben csapolt joghurt, mindkettőt ki fogom még próbálni, az biztos. 

Viszont érdemes várni két-három hetet, hátha addigra lecsillapszik valamelyest az őrület a BITE körül, mert most sosem tudsz a teljes kínálatukból választani, mert egyszerűen képtelenek tartani a tempót a sütés, és a vásárlók mértéke között. Hát van ez így, ezért ha betérsz készülj fel arra, hogy az általad megálmodott csoda csigára vagy perecre bizony várnod kell, vagy épp az orrod előtt viszik el az utolsót, és ki tudja sül-e épp a sütőben olyan, amit te szeretnél. Szintén érdemes lélekben felkészülni a tömegre, mert mindegy, hogy reggel, délben, délután vagy este ugrassz be, tömeg, na az mindig lesz! Az árak pedig olyanok, amilyenek. A nagy csiga 790, a kis csiga 450, a perec szintén 450. Egy próbát megér, ha nem vagy édesszájú, akkor a perecet is mindenféleképp ajánlom, ez nem a szokásos perec, amit megveszel bármelyik pékségben. Így az ár-érték arány fogjuk rá megfelelő, csak épp nem az átlag magyar pénztárcához, de attól még egyszer belefér. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése